Używamy plików cookies do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki (odwiedź witrynę dostawcy Twojej przeglądarki aby dowiedzieć się jak to robić).
Aktualności

 

 

REKLAMY

 

 

 

 

Koniec z nowomową w komunikacji z pacjentami
2019-10-07

Podczas II Forum Prostego Języka "Prosto i kropka" NFZ podpisał deklarację stosowania prostego języka w relacjach z pacjentami. W pismach nie będzie urzędniczej nowomowy, a na salach obsługi na stałe zagości przyjazna komunikacja.

"Razem z NFZ deklarację na rzecz prostego języka podpisały m.in. Kancelaria Prezydenta RP, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Ta deklaracja to pierwszy, ważny krok na drodze do lepszych relacji z pacjentami. Dlatego w Centrali NFZ powstaje specjalny zespół, który zajmie się wprowadzaniem zasad prostego języka, zaczynając od pism kierowanych do pacjentów, przez stronę internetową Funduszu, po komunikację bezpośrednią na salach obsługi pacjentów.

Powołany zostanie korpus oficerów językowych. Będą to pracownicy, którzy już pracują w oddziałach wojewódzkich NFZ. Ich zadaniem będzie sprawdzanie pism i korespondencji, która wychodzi z urzędu, by były one napisane w prostej, przystępnej formie.

Budowanie pozytywnego wizerunku, staranność językowa, ale również dbałość o wysoką zrozumiałość naszych tekstów to jeden z priorytetów NFZ. Upraszczanie języka komunikacji z klientami cieszy się coraz większym zainteresowaniem, nie tylko w administracji publicznej, ale także wśród firm komercyjnych - czytamy w informacji zamieszczonej na stronie internetowej Centrali NFZ.

Badania pokazują, że prosty język wprost przekłada się na większe zaufanie klientów do instytucji, wpływa na jej lepsze postrzeganie."

Więcej: www.rynekzdrowia.pl