REKLAMA
MCC, Centrum Medyczne MCC

Zdrowie? Męska sprawa!

Startuje kampania „Zdrowie? Męska sprawa!”, której celem jest przekonanie mężczyzn po 40. roku życia do badań profilaktycznych w kierunku raka prostaty, pęcherza moczowego i nerek. To trzy spośród sześciu najczęściej występujących wśród mężczyzn nowotworów.

W męskich toaletach, w ramach kampanii w Warszawie i innych miastach Polski zawisną plakaty promujące badania i profilaktykę.

Głęboko wierzę, że zdołamy przekonać mężczyzn do kontrolnych badań urologicznych. Panowie, nie czekajcie, aż pojawią się niepokojące objawy, bo często to oznacza, że choroba jest już na zaawansowanym etapie. Fundamentalnym sensem profilaktyki jest zapobieganie chorobom, ale też wykorzystanie możliwości, aby wykryć je na bardzo wczesnym etapie. Urolog ma obecnie do dyspozycji nowoczesne narzędzia do diagnostyki i małoinwazyjnego leczenia, a samo badanie nie jest bolesne. Potrzeba tylko jednego: aby pacjent pojawił się w gabinecie urologa w odpowiednim czasie – mówi prof. dr hab. n. med. Tomasz Drewa, prezes Polskiego Towarzystwa Urologicznego.

Kampania skierowana do mężczyzn 40+

W ramach kampanii w Warszawie i innych miastach Polski zawisną intrygujące plakaty. Trafią do męskich publicznych toalet. Można będzie je znaleźć na dworcach kolejowych i autobusowych, stacjach benzynowych i w toaletach warszawskiego metra. Do akcji aktywnie włączyły się władze miast, dokładając starań, aby plakaty pojawiły się także w podległych im instytucjach: placówkach zdrowia, urzędach dzielnicowych, zakładach transportu publicznego, straży miejskiej czy w urzędach pracy.

Na plakatach pojawiają się przedmioty codziennego użytku z przełomu lat 80. i 90.: karta do telefonu publicznego, joystick w starym stylu, kaseta magnetofonowa. Kto pamięta te przedmioty z dzieciństwa, może czuć się członkiem społeczności 40-latków, a co za tym idzie: powinien pomyśleć o badaniach profilaktycznych – przekonują autorzy kampanii. Plakaty odsyłają na fanpage kampanii na Facebooku: Zdrowie.MeskaSprawa, gdzie znajdą się informacje dotyczące zdrowia urologicznego, w tym te najprostsze: jakie objawy powinny niepokoić, jak wygląda badanie u urologa i jak się do takiej wizyty przygotować?

Kampania „Zdrowie? Męska Sprawa” realizowana jest pod merytorycznym patronatem Polskiego Towarzystwa Urologicznego. W ramach akcji powstanie specjalny raport dotyczący zdrowia mężczyzn, który będzie miał premierę z końcem maja.

Źródło: Puls Medycyny

Skip to content