Z początkiem września 2008 roku zainaugurowano ogólnopolską kampanię edukacyjną CoreWellnes – wewnętrzna siła.
Jest ona adresowana do kobiet cierpiących na nietrzymanie moczu (NTM) oraz kobiet, które mogą w przyszłości cierpieć na to schorzenie. Celem kampanii jest przełamanie tabu związanego z mówieniem o nietrzymaniu moczu oraz zachęcenie kobiet do prowadzenia aktywnego trybu życia.
Na zlecenie organizatora kampanii, w kwietniu br. przeprowadzono badanie na temat postrzegania przez Polki problemu nietrzymania moczu. Wyniki raportu potwierdziły, że kobiety nie posiadają dostatecznej wiedzy o NTM i wstydzą się rozmawiać na ten temat ze swoim lekarzem. Prawie trzy czwarte Polek nie zdaje sobie również sprawy, że nieprawidłowy styl życia może przyczynić się do pojawienia problemu nietrzymania moczu, a 52% z nich nie wie, że ćwicząc mięśnie dna miednicy może częściowo lub całkowicie wyleczyć tę dolegliwość.
Jedną ze skutecznych metod radzenia sobie z NTM jest ćwiczenie mięśni dna miednicy. Aby ujednolicić ten system ćwiczeń, do Polski zaproszono światowej sławy ekspert, panią Kari B?, profesor kultury fizycznej i fizjoterapii w Norweskim Kolegium Nauk Sportu w Oslo. Prof. Kari B? poświęciła 20 lat na prowadzenie badań i terapię kobiet cierpiących na NTM. Efektem jej starań jest Technika Pelvicore poprawiająca kondycję mięśni dna miednicy. Swój system ćwiczeń prof. Kari Bo zaprezentuje podczas dwudniowych warsztatów w Warszawie pod koniec października br.:
– 30 października – warsztaty z fizjoterapeutami zrzeszonymi w Stowarzyszeniu Osób z NTM „UroConti” i instruktorami sieci klubów fitness Gymnasion
– 31 października – konferencja prasowa połączona z warsztatami dla dziennikarzy
System ćwiczeń „CoreWellness” zostanie włączony do wybranych zajęć sieci klubów fitness Gymnasion w całej Polsce. Dodatkowo, w trzech miastach Polski – Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu – zainteresowane osoby będą mogły bezpłatnie wziąć udział w zajęciach wykorzystujących Technikę Pelvicore. O szczegółach tej akcji informować będš media regionalne.
Merytorycznego wsparcia kampanii udzielają wybitni eksperci z dziedziny urologii i ginekologii:
Organizatorem kampanii jest firma SCA Hygiene Products. Partnerem programu jest Stowarzyszenie Osób z NTM „UroConti” oraz sieć klubów fitness Gymnasion.
Więcej informacji: www.corewellness.pl
On Board Public Relations:
Katarzyna Fabjaniak, kfabjaniak@onboard.pl, 602 308 574
Anna Sarnacka, asarnacka@onboard.pl, 602 275 567