Kolejna, dziewiąta edycja kampanii Mosznowładcy, organizowanej przez Fundację Kapitan Światełko, dobiegła końca. Aby przebadać jak największą liczbę mężczyzn pod kątem profilaktyki raka jąder i prostaty tegoroczną akcję wydłużono o miesiąc. W kilkunastu największych miastach Polski z badań skorzystało 7203 panów. Wykonano ponad 5 tys. badań USG i blisko 1,7 tys. testów PSA.
Kampania Mosznowładcy (wcześniej Movember) organizowana jest w Polsce przez Fundację Kapitan Światełko od 2014 roku. Podczas akcji mężczyźni zapuszczają wąsy, które mają symbolizować troskę o męskie zdrowie intymne. W ramach tegorocznej inicjatywy po raz pierwszy wykorzystano podwójny gabinet. Umożliwił on zwiększenie liczby badań pod kątem zdrowia jąder i prostaty, a także ograniczył kolejki. W kilkunastu lokalizacjach na terenie całej Polski przebadano łącznie 7203 mężczyzn – wykonano 5507 badań USG i 1696 testów PSA.
Podczas tegorocznej akcji wykryto 34 nowotwory jąder i zdiagnozowano 53 wyniki PSA (marker nowotworowy prostaty), które odbiegały od normy. Tegoroczną akcję ponownie wsparli partnerzy z wielu branż i ambasadorzy z różnych środowisk. Wąsem, który na początku XXI wieku stał się symbolem męskiej profilaktyki, chwalili się w mediach Cyber Marian, Michał Bańka, Mateusz Jędraś, Jakub Nowicki i Juan Zumeta.
W kampanię jak co roku zaangażowała się firma Nationale-Nederlanden. Organizacja została dwukrotnie uhonorowana grand prix w konkursie Dobroczyńca Roku za wspieranie profilaktyki męskich nowotworów wspólnie z Fundacją Kapitan Światełko. Kolejne dwa razy otrzymała wyróżnienie w kategorii Zdrowie.
W akcję włączyły się także firmy Bayer i BNP Paribas. Z kolei marki Olivia Garden, Zew for Men i Thomas Henry zdecydowały się przekazać część zysków z listopadowych przychodów na realizację kolejnej edycji.
Organizacja badań była możliwa dzięki centrom handlowym należącym do sieci Atrium oraz Galerii Bronowice i Galerii Katowickiej. Wsparcie technologiczne zapewniły firmy Profimedical i Domowe Laboratorium.pl.
Dziewiątą edycję kampanii promował zbiór „sucharów” – żartów o jajach, przygotowany przez zespół ambasadorów pod wodzą Cyber Mariana. Osiągając ponad 1,6 mln wyświetleń stał się najpopularniejszym z promujących dotychczas akcję klipów.
Chociaż kampania tradycyjnie odbywa się jesienią, organizatorzy Mosznowładców mają zamiar dbać o mężczyzn przez cały rok. W 2023 roku, w którym już po raz dziesiąty zostanie zorganizowana akcja, odwiedzą z gabinetami imprezy masowe, duże wydarzenia, ale również firmy i zakłady pracy w całej Polsce.
Źródło: Medicalpress