REKLAMA
MCC, Centrum Medyczne MCC

Zmiany w reklamie wyrobów medycznych

W projekcie rozporządzenia Ministra Zdrowia określono dane, jakie powinna zawierać reklama, a także sposób prezentowania reklamy. Projekt nakazuje uwzględnienie konieczności obiektywnej prezentacji wyrobu, bezpieczeństwa jego stosowania oraz stanu wiedzy użytkowników. Nakazuje także konieczność zapewnienia niezakłóconego korzystania z usług zdrowotnych i usług farmaceutycznych.

Informacje zawarte w reklamie

Przepisy wskazują, że reklama wyrobu kierowana do publicznej wiadomości, poza danymi określonymi w §2, musi zawierać informacje, że prezentowany produkt jest wyrobem medycznym, oraz ostrzeżenie o następującej treści:

  • w przypadku wyrobów dla których nie zidentyfikowano przeciwwskazań: „To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą”;
  • w przypadku wyrobów dla których zidentyfikowano przeciwwskazania: „To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą, gdyż ten wyrób medyczny może nie być odpowiedni dla Ciebie”.

Sposób prezentacji reklamy

W przepisach określono sposób prezentowania reklamy wyrobów medycznych – analogicznie do form prezentowania reklamy produktów leczniczych. Powinna ona zawierać również ostrzeżenie umieszczone wraz z reklamą oraz powinna być ograniczona w aptekach i podmiotach leczniczych w celu umożliwienia prawidłowego świadczenia usług w tych miejscach.

„W celu zapewnienia transparentności reklamy wyrobów w § 5 projektu wprowadzono obowiązek poinformowania o wszystkich otrzymanych korzyściach, zarówno materialnych i niematerialnych, w przypadku reklamy, o której mowa w art. 58 ust. 1 pkt 1-3 ustawy” – czytamy w Ocenie Skutków Regulacji projektu.

Na zgłaszanie uwag do projektu wyznaczono termin 30 dni a nowa regulacja ma wejść w życie 1 stycznia 2023 roku.

Źródło: Rynek Zdrowia

Skip to content