Używamy plików cookies do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki (odwiedź witrynę dostawcy Twojej przeglądarki aby dowiedzieć się jak to robić).
Aktualności

 

 

REKLAMY

 

 

 

 

Dlaczego trzeba zaprzyjaźnić się z mięśniami Kegla?
2017-04-18

Mięśni Kegla nie widać. Wiele kobiet dowiaduje się o nich dopiero w ciąży lub nawet po porodzie i to najczęściej na skutek pojawienia się dolegliwości związanych z nadmiernym ich rozciągnięciem.

Mięśnie Kegla są częścią mięśni dna miednicy, które otaczają ujście cewki moczowej, pochwy i odbytu. To one, wraz z pochwą w czasie ciąży, utrzymują macicę, dziecko, łożysko, jelita i pęcherz moczowy. Jeśli zostaną w tym czasie nadmiernie rozciągnięte, po porodzie pojawią się problemy w postaci nietrzymania moczu, uczucie zbyt luźnej pochwy podczas stosunków, a nawet opadnięcie niedostatecznie podtrzymywanej macicy do pochwy.

Mięśnie dna miednicy to złożona anatomicznie struktura. Wbrew powszechnym przekonaniom, mięśnie Kegla są tylko ich częścią – amerykański ginekolog Arnold Kegel opisał tylko część dźwigacza odbytu. Aby trening był skuteczny, należy ćwiczyć wszystkie mięśnie dna miednicy. Ich układ przypomina lejek przytwierdzony do rusztowania, jakie tworzą kości miednicy. Utrzymują ciężar narządów wewnętrznych. Gdy sobie z tym nie radzą, wzrasta nacisk na pęcherz, co prowadzi do nietrzymania moczu.

Ćwiczenia mięśni Kegla należy wykonywać w ciąży, przed zajściem w nią oraz po porodzie. Najprostsze ćwiczenia mięśni Kegla możesz wykonywać właściwie o każdej porze i niezależnie od tego, gdzie się znajdujesz. Zaciśnij je i policz do 10. Powtórz ćwiczenie 10 do 20 razy. Pamiętaj, by taką serię wykonywać kilkakrotnie w ciągu dnia.

Trening mięśni Kegla na początku można wykonywać w domu, leżąc na podłodze, z lekko ugiętymi nogami, rozstawionymi na szerokość bioder. Ręce połóż wzdłuż tułowia. Zrób wdech i napnij mięśnie dna miednicy wyobrażając sobie, że podciągasz je do góry w stronę pępka. Jeśli nie jesteś pewna, czy wykonujesz ćwiczenia mięśni Kegla poprawnie, połóż prawą dłoń nad kością łonową, a lewą przyłóż do lewego pośladka. Prawą dłonią położoną na podbrzuszu powinnaś wyczuwać lekkie napięcie.

Źródło: http://www.rodzice.pl/cwiczenia-miesni-kegla/

 

forum Forum Regulamin

 

REKLAMA