W projekcie rozporządzenia Ministra Zdrowia określono dane, jakie powinna zawierać reklama, a także sposób prezentowania reklamy. Projekt nakazuje uwzględnienie konieczności obiektywnej prezentacji wyrobu, bezpieczeństwa jego stosowania oraz stanu wiedzy użytkowników. Nakazuje także konieczność zapewnienia niezakłóconego korzystania z usług zdrowotnych i usług farmaceutycznych.
Przepisy wskazują, że reklama wyrobu kierowana do publicznej wiadomości, poza danymi określonymi w §2, musi zawierać informacje, że prezentowany produkt jest wyrobem medycznym, oraz ostrzeżenie o następującej treści:
W przepisach określono sposób prezentowania reklamy wyrobów medycznych – analogicznie do form prezentowania reklamy produktów leczniczych. Powinna ona zawierać również ostrzeżenie umieszczone wraz z reklamą oraz powinna być ograniczona w aptekach i podmiotach leczniczych w celu umożliwienia prawidłowego świadczenia usług w tych miejscach.
„W celu zapewnienia transparentności reklamy wyrobów w § 5 projektu wprowadzono obowiązek poinformowania o wszystkich otrzymanych korzyściach, zarówno materialnych i niematerialnych, w przypadku reklamy, o której mowa w art. 58 ust. 1 pkt 1-3 ustawy” – czytamy w Ocenie Skutków Regulacji projektu.
Na zgłaszanie uwag do projektu wyznaczono termin 30 dni a nowa regulacja ma wejść w życie 1 stycznia 2023 roku.
Źródło: Rynek Zdrowia