REKLAMA
MCC, Centrum Medyczne MCC

Koniec z nowomową w komunikacji z pacjentami

Podczas II Forum Prostego Języka „Prosto i kropka” NFZ podpisał deklarację stosowania prostego języka w relacjach z pacjentami. W pismach nie będzie urzędniczej nowomowy, a na salach obsługi na stałe zagości przyjazna komunikacja.

„Razem z NFZ deklarację na rzecz prostego języka podpisały m.in. Kancelaria Prezydenta RP, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Ta deklaracja to pierwszy, ważny krok na drodze do lepszych relacji z pacjentami. Dlatego w Centrali NFZ powstaje specjalny zespół, który zajmie się wprowadzaniem zasad prostego języka. Zasady te będą miały zastosowanie w pismach kierowanych do pacjentów, poprzez internetową Funduszu, po komunikację bezpośrednią na salach obsługi pacjentów.

Powołany zostanie korpus oficerów językowych. Będą to pracownicy, którzy już pracują w oddziałach wojewódzkich NFZ. Ich zadaniem będzie sprawdzanie pism i korespondencji, która wychodzi z urzędu, by były one napisane w prostej, przystępnej formie.

Budowanie pozytywnego wizerunku, staranność językowa, ale również dbałość o wysoką zrozumiałość naszych tekstów to jeden z priorytetów NFZ. Upraszczanie języka komunikacji z klientami cieszy się coraz większym zainteresowaniem, nie tylko w administracji publicznej, ale także wśród firm komercyjnych – czytamy w informacji zamieszczonej na stronie internetowej Centrali NFZ.

Badania pokazują, że prosty język wprost przekłada się na większe zaufanie klientów do instytucji, wpływa na jej lepsze postrzeganie.”

Więcej: www.rynekzdrowia.pl

Skip to content