Tego lata ruszy kampania edukacyjno-informacyjna dotycząca rozrostu stercza, bardziej znanego pod nazwą „prostata”. Celem kampanii będzie zachęcenie mężczyzn do poddawania się badaniom pod kątem raka prostaty. Jej adresatami będą mężczyźni powyżej 45 roku życia, w szczególności ci, którzy pracują w zawodach obarczonych ryzykiem zachorowania na raka prostaty i inne schorzenia układu moczowo-płciowego. Badanie takie (również w przypadku panów nie znajdujących się w grupie podwyższonego ryzyka) powinno być wykonywane co najmniej raz w roku.
W ramach kampanii przeprowadzone zostaną również szkolenia dla lekarzy POZ i specjalistów medycyny pracy. Wszystkie działania zostaną sfinansowane z funduszy unijnych.
Do najważniejszych sygnałów ostrzegawczych, które mogą wskazywać na choroby gruczołu krokowego należą:
Z powodu zbyt późnego wykrycia raka prostaty w Polsce co roku na ten nowotwór umiera ok. 3,5 tys. mężczyzn. Specjaliści szacują, że rocznie występuje około 7,1 tys. nowych rozpoznań raka prostaty, a średnie tempo wzrostu zapadalności na tę chorobę wynosi ok. 2,5 proc. rocznie.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna / Rynek Zdrowia