REKLAMA
MCC, Centrum Medyczne MCC

Kampania edukacyjna nt. prostaty


Tego lata ruszy kampania edukacyjno-informacyjna dotycząca rozrostu stercza, bardziej znanego pod nazwą „prostata”. Celem kampanii będzie zachęcenie mężczyzn do poddawania się badaniom pod kątem raka prostaty. Jej adresatami będą mężczyźni powyżej 45 roku życia, w szczególności ci, którzy pracują w zawodach obarczonych ryzykiem zachorowania na raka prostaty i inne schorzenia układu moczowo-płciowego. Badanie takie (również w przypadku panów nie znajdujących się w grupie podwyższonego ryzyka) powinno być wykonywane co najmniej raz w roku.

W ramach kampanii przeprowadzone zostaną również szkolenia dla lekarzy POZ i specjalistów medycyny pracy. Wszystkie działania zostaną sfinansowane z funduszy unijnych.

Do najważniejszych sygnałów ostrzegawczych, które mogą wskazywać na choroby gruczołu krokowego należą:

  • trudności lub ból przy oddawaniu moczu;
  • częste wizyty w toalecie, zwłaszcza w nocy;
  • nagląca konieczność oddania moczu;
  • krew w moczu lub w spermie;
  • impotencja.

Z powodu zbyt późnego wykrycia raka prostaty w Polsce co roku na ten nowotwór umiera ok. 3,5 tys. mężczyzn. Specjaliści szacują, że rocznie występuje około 7,1 tys. nowych rozpoznań raka prostaty, a średnie tempo wzrostu zapadalności na tę chorobę wynosi ok. 2,5 proc. rocznie.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna / Rynek Zdrowia

Skip to content