Używamy plików cookies do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki (odwiedź witrynę dostawcy Twojej przeglądarki aby dowiedzieć się jak to robić).
Aktualności

 

 

              REKLAMY

 

 

 

 

 

Aktywność fizyczna osób z inkontynencją
2021-02-22

Zbliża się wiosna. To czas, kiedy po długiej i wyjątkowo śnieżnej zimie chcemy zadbać o swoje zdrowie, kondycję i ciało. Chcemy wrócić do aktywności fizycznej, bo ona jest gwarantem dobrego samopoczucia i zdrowia. Jak ćwiczyć gdy mamy problem z nietrzymaniem moczu?

"Zwłaszcza wysiłkowe nietrzymanie moczu objawia się niekontrolowanym wyciekiem moczu podczas aktywności ruchowej. Zwykle przyczyną tej wstydliwej przypadłości jest osłabienie mięśni dna miednicy w wyniku ciąży, porodu lub zmian hormonalnych. Osłabione mięśnie nie najlepiej znoszą ucisk podczas ćwiczeń aerobowych lub biegania, a mimowolne wycieki moczu zniechęcają kobiety do wysiłku fizycznego. Na szczęście istnieją sposoby na złagodzenie objawów inkontynencji u osób aktywnych.(…)

Jeśli problem nietrzymania moczu nie jest ci obcy, a chcesz prowadzić aktywny tryb życia, zastosuj się do następujących rad:
• w czasie treningu miej na sobie wkładkę urologiczną pochłaniającą mocz
• noś czarne stroje - nawet jeśli dojdzie do wycieku moczu, nie będzie on rzucał się w oczy
• kontroluj spożycie płynów - przed treningiem nie pij napojów z kofeiną. Substancja ta ma bowiem działanie moczopędne. Niedobory płynów uzupełniaj wodą
• wyeliminuj z diety pikantne dania. Mocne przyprawy podrażniają bowiem pęcherz moczowy i nasilają objawy inkontynencji. Ogranicz również spożycie kwaśnych produktów (cytrusy, sok porzeczkowy), zastąp je warzywami i innymi produktami bogatymi w błonnik
• jeśli nietrzymanie moczu jest spowodowane opadaniem macicy, rozważ noszenie rożka dopochwowego. Jest to okrągły, silikonowy, gumowy lub plastikowy przedmiot, który umieszcza się w pochwie w celu zapobiegania wyciekom moczu
• ćwicz mięśnie pęcherza, stosując podwójną mikcję. Planuj wizyty w toalecie i regularnie oddawaj mocz. W ten sposób zmniejszysz ryzyko niepożądanych niespodzianek
Inkontynencja jest dla kobiet źródłem kompleksów i stanowi powód, dla którego wiele pań świadomie rezygnuje z ćwiczeń fizycznych. Należy jednak pamiętać, że ruch to zdrowie i nie warto pozbawiać się korzyści płynących z ćwiczeń. Dzięki kilku prostym zmianom w trybie życia i ćwiczeniom mięśni dna miednicy można złagodzić objawy nietrzymania moczu i żyć aktywnie."
Zapraszamy także do odwiedzenia strony: https://www.supportincontinence.org/pl/jak-zyc-z-inkontynencja/mam-trudnosci-z-wykonywaniem-cwiczen/ gdzie znaleźć można porady dotyczące m.in. rodzajów sportu wskazanych przy tej dolegliwości.

Źródło: www.portal.abczdrowie.pl